Zhengzhou, 23 sept.

23 september 2016 - Zhengzhou, China

Ik heb nog vergeten te vertellen dat ik gister de stadsmuur in Pingyao heb rondgelopen, zo'n 4,5 km. Net niet helemaal want het laatste stuk was gesloten. Ik hoorkde dat dit stuk beschadigd was tijdens de laatste aardbeving.
Vandaag met de hogesnelheidstrein weer een stuk naar het zuiden afgezakt, met snelheden van 300 km per uur kun je dan een aardige afstand afleggen. De hele middag en deel van de avond gereisd en het werd al maar warmer. Nu zitten we in een prachtig maar ook kitscherig hotel midden in een stad met 10 miljoen inwoners. Bijna allemaal op elkaar gestapeld in torenflats! Het is de 8 ste stad van dit land qua inwoners!
De airco draait op volle toeren hier in de kamer en buiten is het, nu om 10 uur 's avonds nog 29 graden.... maar gelukkig geen smog, dat hebben we wel anders gezien onderweg in de trein. Soms zo dik dat de zon er niet doorheen kwam.
we slapen hier een nachtje en gaan dan morgen met een busje verder. Onderweg bezoeken we het Shaolin klooster, waar de de monniken de beroemde vechtsport 'Kung Fu' hebben ontwikkeld, het klooster stamt uit 495 en is na veel ups en downs in 1945 gerestaureerd. Volgens onze gids gaan we ook een Kung Fu show bijwonen. Ben benieuwd.... maar nu eerst douchen en een tukkie doen!!

1. Rixt:
    24 september 2016
    Wat hebben jullie het druk ....haha, met leuke dingen doen.
    Hier is het vandaag (zaterdag) 26 graden, ook om te puffen, maar met een lekker windje. Dus wel uit te houden.
    Liefs ook van de kinderen.
  2. Antoinette:
    24 september 2016
    Hallo buurtjes!! Wat geweldig dat wij hier op de feart jullie reis kunnen volgen.
    Helaas nog zonder foto"s maar door de verhalen zien we t voor ons. Heel veel plezier bij de Kung Fu show morgen.
    Trusten, groet uit Oerterp
  3. Lia:
    25 september 2016
    Leuk leuk geniet ervan van kungfu bewegingen altijd handig
    Hier ook nog steeds heerlijk weer
    Gr