25 tm 30 nov

30 november 2014 - Perth, Australië

Wat leuk om ook dit keer weer jullie reacties te lezen!

We hebben lekker gekanoed op de Margaret River. We zijn meegeweest met de Bushtuckertour, een kanotocht van 4 uur met lunch en de nodige info over de omgeving. Errrug leuk, het weer was redelijk, in ieder geval droog en we hadden een naamgenoot van Paul als gids. Hij wist veel te vertellen over vroeger tijden, hoe alle dorpjes hier aan hun naam zijn gekomen, enz. Rond het middaguur ergens aangelegd voor een speciale lunch, voornamelijk met producten uit de streek. Dat betekende emu, kangaroo en krokodil op het menu. Verder eetbare wilde noten, bloemen en kruiden. Nogal wiedes dat ook onze gezellige gevleugelde vriendjes ook van de partij waren, al vanaf het begin onafscheidelijk op onze ruggen voor een gratis lift. Zelfs de gids zei dat ie het nog niet zo mee had gemaakt dit jaar. Veel geklauter door ondiep water om bij grotten te komen, maar echt de moeite waard....... en het eten was heerlijk, zeker het emu en kangaroo vlees, mals en heerlijk van smaak! Het was niet de eerste keer dat ik krokodil at..... het smaakt naar kip en de gids zei dat dit komt omdat ze op de krokodillenfarm alleen maar kip te eten krijgen. Op de terugweg begon het zachtjes te regenen.........

De volgende morgen hebben we besloten om toch nog maar weer een beetje zuidelijker te gaan. De gids van gisteren had onze nieuwsgierigheid opgewekt met zijn verhalen over Hamelin Bay, daar schijnen allerlei soorten rays voor te komen die gewoon langs je benen schuren in het water. Daar we nog een paar dagen hadden en het maar een uurtje rijden was zijn we daar maar naar toe gereden. Het regende ook nog steeds in Margaret River en de vooruitzichten voor de komende twee dagen waren niet geweldig.

Een prachtige rit naar Hamelin Bay, door grote bossen met Karri trees, de terugweg willen we hier zeker nog even stoppen. In Hamelin Bay scheen de zon, het was prachtig weeren we zagen en hoorden de buien noordelijk langs ons gaan..... maar wij hadden zon. De camping had nog een plekje vrij, dus helemaal goed. Alleen waren we weer zover uit de bewoonde wereld dat we weer geen bereik hadden met de telefoon. Gids Paul had niets teveel gezegd, de grote rays, met en zonder staart met stekel zwommen vlak voor het strand en we hebben ze tegen onze benen gevoeld. Ik had het idee dat ze ruw zouden aanvoelen, maar ze waren heel zacht en zolang je geen onverhoedse bewegingen maakt doen zij dat ook niet. Ze zijn gewoon heel erg nieuwsgierig. We hebben prachtige filmpjes gemaakt! De volgende dag 's morgens besloten nog maar een dagje te blijven....... tja en toen ging het weer zachtjes regenen en hield niet meer op tot de late avond. We hebben nog een strandwandeling kunnen maken maar daar hield het ook mee op. De rest van de dag dus maar wat gelezen en gepuzzeld. Paul voelde zich niet helemaal fit, niezen, proesten, enz. dus het was niet zo erg om even pas op de plaats te doen.

Gisteren zijn we dan toch maar weer wat omhoog geklommen richting Perth. Hebben een camping gevonden aan zee in een heel klein plaatsje, Myalup. De camping was meer een huisjespark geworden, zo'n beetje alle caravans waren flink ombouwd met golfplaten, enz. Er waren maar een paar plekjes voor trekkers zoals wij. Afijn we hebben aan een plekje genoeg en die was er. 's Middags lekker gepootjebaad in een woeste Indische Oceaan (h3t was heerlijk weer met een straf windje)en 's avonds voor de laatste keer lekker een bbq-tje gedaan.

Vanmorgen de hele camper schoongemaakt en ons boeltje gepakt..... natuurlijk meer dan we hadden gedacht (hebben toch het een en ander gekocht) maar alles zit weer in de koffer! Daarna naar Perth gereden en de auto afgeleverd. Dag rijdend huisje, we zullen je missen! Een heerlijke bak was het en als ik 'm mee had kunnen nemen had ik het graag gedaan! Taxi genomen naar ons hotel in hartje Perth. Vanmiddag een behoorlijke wandeling gemaakt naar Kings Park en weer terug en vanavond de bonte avond in een Ierse pub om de hoek, heerlijk gegeten met een wijntje en voor Paul een guinness! Morgen weer terug.

Wat is onze vakantie toch weer snel gegaan, zoveel gezien, meegemaakt...... alhoewel we hadden gezegd dat dit de laatste keer Australië zou zijn wil ik toch nog wel een keer terug, we hebben nog lang niet alles gezien!

En we hebben de new Australian wave goed geleerd de afgelopen weken..... met beide handen/armen! Tenminste een receptioniste van een van de campings vertelde dat de vliegen voor je gezicht wegslaan deze nieuwe 'wuif' was!

Als het goed is staan we dinsdagochtend rond 6 uur 's morgens weer op Schiphol en ik heb al gehoord dat het kkkkoud is!

Het lukt helaas weer niet om foto's te plaatsen(internet is ook hier in het hotel heel erg langzaam), die houden jullie dus nog te goed. Misschien lukt het morgen op het vliegveld!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda Steeman:
    30 november 2014
    Goeie en veilige terugreis!! xx
  2. ANNIE:
    hallo vakantie vierders.

dus ...het zit er weer op????????????
    moe maar voldaan weer naar huis terug.
    heb zo goed mogelijk op de plantjes gepast,
    maar ze vonden het niet gezellig in zo`n leeg huis.
    ze kijken wat treurig.... dus kom maar snel weer bij hun thuis. niet alleen de plantjes verlangen naar jullie thuiskomst, maar wij allemaal hier ook.

groeten Henk en Annie. tot dinsdag.... doeiiiii.....
  3. Ietje:
    Hallo
    Wat een mooi [laatste]reisverslag,we hebben er weer van genoten.nog 2 nachten en dan zijn jullie hopelijk weer thuis.
    Een hele goede en veilige reis gewenst.
    Tot dinsdag Lieve groetjes Ietje en wietze
  4. Rixt:
    30 november 2014
    Aan alles komt een eind, helaas. Ook aan jullie blog waar ik telkens nieuwsgierig naar uit keek. Tot spoedig ziens in Nederland, waar het helaas ook regent. Ik hoop dat jullie warme kleding bij je hebt. Een behouden terugreis!!!!

Groetjes van ons drieën uit Den Haag