22 tm 24 nov.

24 november 2014 - Busselton, Australië

Inderdaad zijn we de zee op geweest om walvissen te spotten. Alleen het varen was de moeite al waard, maar we hebben er een paar gezien. Eerst vanuit de verte, maar adembenemend, helemaal vergeten dat ik ook nog een fototoestel bij me had........ ze kwamen bijna helemaalmuit het water (moeder en kind potvis) en plonsden daarna de zee weer in, net zoals je op natuurvideo's wel ziet. Toen we dichterbij kwamen bleef het bij aan de oppervlakte komen en af en toe een fontein van water omhoog spuiten. Geweldig was het, van de kapitein kregen we tussendoor ook heel wat informatie. Helaas hebben we geen blauwe vinvissen gezien, maar het was zeker de moeite waard!

Daarna doorgereden naar Busselton, de volgende stop voor drie dagen. Eerste camping vol, maar we werden meteen doorverwezen naar de volgende. Hier was nog wel plek.Dus eh... staan we weer lekker aan de kust, de zzee is maar een 100 meter weg. Het is wel een heel verschil met Yallingup. Daar was de zee wild en een hoge branding. Hier aan de andere kant van de kaap is het water kalm en dus een goede plek om wat meer te doen dan pootje baden!We zijn meteen 's middags naar de Busselton Jetty gelopen langs het strand, een grote pier die 1, 8 km de zee insteekt, een wandeltochtje van 4 km heen en ook weer 4 terug. Helaas was het bijna sluitingstijd dus zonde om nog te betalen voor een uurtje.

zondag was een echte rustdagm we hebben eigenlijk niets anders gedaan dan lekker lezen. Overdag is de temperatuur wel lekker maar na vijven wordt het al snel kouder!

Vandaag zijn we naar de Jetty gereden met de bus, het werd ook weer tijd om onze voorraden aan te vullen, de koelkast was bijna leeg! De Jetty zijn we afgelopen tot het eind. Daar kon je een onderwaterobservatorium in en dat hebben we dan ook maar gedaan. Prachtig om te zien wat voor leven er is zo vlak bij het strand. We hebben zelfs een inktvis gezien en grote batfish. Zeer de meoite waard dus. De rest van de dag hebben we deels op het strand en in het zwembad doorgebracht..... we moeten ons bruine velletje natuurlijk wel bijhouden! Op het strand  hebben we nog welmde dolfijnen vlak voor onze neus zien zwemmen, ze waren maar zo'n 20 meter uit de kust, prachtig!

Morgen gaan we toch weer ee klein stukje terug naar Margaret River, we willen toch nnog even kanovaren opmde rivier daar!

1. Ietje:
    27 november 2014
    hallo Paul en Ina
    Wat maken jullie toch een prachtige reis. We genieten echt van jullie reisverhalen en foto.Geniet de laatste week er nog maar van.Het wordt hier al een beetje kouder.Verder alles prima. lieve groetjes van :Ietje en Wietze