18 tm 21 nov

21 november 2014 - Yallingup, Australië

Ook hier, net zoals op het park in Denmark lukt het niet om foto's te uploaden. Het kost per foto zeker een paar minuten terwijl ik maar voor een uur internet heb. Dus die houden jullie nog tegoed.

Inmiddels zitten we weer aan de kust nadat we twee dagen in de 'Southern Forest' hebben gekampeerd. Een prachtig gebied waar ook de Karri trees voorkomen die tot 90 meter hoog kunnen worden en de een na hoogste van de wereld zijn. Alleen de Sequoia bomen in Amerika zijn hoger. Wat voel je je nietig tussen deze reuzen. We wilden onderweg een uitstapje doen naar de Karri tree walk, een hoge metalen brug boven de boomtoppen. Helaas begon het net te onweren en weerlichten dus het feest ging niet door. Inplaats daarvan hebben we de boardwalk gedaan en die was ook erg mooi. Mooie plaatjes geschoten om te laten zien hoe nietig wij zijn in vergelijking met deze reuzen! Die houden jullie nog tegoed dus!

Daarna doorgereden naar Pemberton waar een camping was, ook helaas daar werden we belaagd door vliegen en wel zo erg dat het onmogelijk was om buiten iets te eten. Wat het een en ander weer heel erg goed maakte waren de groene lorrekeets die ons een bezoek brachten! Zeker toen we pinda's zaten te eten. Ik voelde me net een vogelvrouwtje. Ze zaten in mijn haar, op mijn armen, benen....... en dat alleen voor een pinda. Ik weet heel goed dat het niet goed is om wilde dieren te voeren, maar deze zijn toch al verpest door alle campinggasten dus eh......... in ieder geval was het een heel aparte ervaring. De volgende dag z

Hebben we een grote wandeling gemaakt om de Big Brooke Dam en door ook het arbotorium (bomentuin) gelopen. Daarna doorgereden naar de Glouchester tree, een Karriboom waar je in kunt klimmen. Paul is tot bovenin geklommen via metalen pinnen die in de boom waren geslagen. Vroeger werd deze boom gebruikt als uitkijkpost voor evt. bosbranden. Nu dus als toeristisch vermaak. Ik ben niet meegeweest naar boven maar Paul zei dat het uitzicht geweldig was! Ook daar bedelende vogels die graag met ons op de kiek wilden.

Daarna door nar de cascades (kleine watervallen) waar we ook weer een leuk tochtje hebben gemaakt. Al met al een 10 km op de teller staan vandaag. We hebben onderweg ook prachtige kleine vogeltjes gezien ter grootte van een winterkoninkje, maar dan in een felblauwe kleur! We heben een boekje over de flora en fauna van Australie, maar heel veel van wat we zien aan bloemenen dieren staan er niet in. Af en toe horen we een naam van een Aussie, maar die zijn we vaak na een poosjeal weer vergeten.

Gisteren zijn we weer vertrokken, op naar de kust voor ons laatste weekje hier.  We zitten nu in Yallingup, volgens de informatie in boekjes heeft dit plaatsje het beste surfstrand van Australie. Dat gaan we zelf maar niet uitproberen, maar kijken is wel een optie. Over ruim een week vinden hier kampioenschappen plaats, dus zal er wel veel geoefend worden.

Morgen gaan we dezee op, walvissen spotten en volgens het boekingskantoor zitten hier nu ook veel blauwe vinvissen, de grootste dieren op aarde....... hopelijk zien we ze!

1. Jolanda Steeman:
    21 november 2014
    Laatste week alweer? Wat gaat dat snel. Wat zien jullie veel, we lezen met heel veel plezier mee. Geniet nog even van dat laatste week!!
  2. Mieke Maijers:
    21 november 2014
    Fijne laatste week nog. Wat een mooie trip! Laat de vliegen maar daar.....